كورس English كامل 3 مستويات من ال British Council – مجتهد

كورس الإنجليزي في ال British Council يعتبر من أفضل الكورسات الي ممكن تاخدها لأنها بتأهلك بشكل مميز وعلي اعلي مستوي عشان تقدر تطور مستواك في الانجليزي و توصل لمرحلة الطلاقة الي بتحلم بيها .

و لكن نظراً للمبالغ الضخمة الي مش كلنا بنقدر عليها عشان ناخد الكورسات اوفلين , فأحنا جمعنالكوا أهم كورسات British Council أونلين عشان تقدر تاخدهم وانت قاعد مكانك في البيت .

في البداية ال British Council بيعرض علي قناتة علي اليوتيوب مجموعة ممتازة من الفديوهات التعليمة الي هتساعدك أكيد في مشوار تعلمك للغة اونلين و تطوير مستواك , 66 فديو تعليمي مناسبين للمبتدئين و متوسطين المستوي .

تاني حاجة في اكادمية اسمها Alison بالتعاون مع ال British Council بتعرض عندها علي الموقع التعليمي الخاص بيها الثلاث مستويات لتعليم الإنجليزي المبتدي , المتوسط و المستوي المحترف في الإنجليزي .

إقرأ أيضاً : كورس انجليزى لتحسين و تطوير النطق في 6 أيام فقط 

و علي فكرة في الموقع بتاعهم في كمية ممتازة من الكورسات تخليني أقلك و بكل ثقة أنك لو اعتمدت علي الموقع الخاص بيهم و تعبت شوية في انك تتعلم منهم لأن فديوهاتهم كلها انجليزي انجليزي فمحتاج مجهود منك في الأول , و لكن اعتمادك عليهم هيوصلك لمستوي انت مش متخيلة في اللغة و مش هتحتاج اي كورسات اوفلين .

 

الثلاث مستويات هتلاقوها هنا و كل مستوي ليه كورساته كجرامر و ممارسة وكلمات و نطق وغيره .

تعالوا بقي اعرض عليكوا مجموعة من الكورسات علي الموقع بتاعتهم برضو مهمين جداً لازم تبص عليهم :-

You might also like