كورس English كامل 3 مستويات من ال British Council

كورس English كامل 3 مستويات من ال British Council

كورس English كامل 3 مستويات من ال British Council

كورس English كامل 3 مستويات من ال British Council، يعتبر من أفضل الكورسات الي ممكن تاخدها لأنها بتأهلك بشكل مميز وعلي اعلي مستوي عشان تقدر تطور مستواك في الانجليزي و توصل لمرحلة الطلاقة الي بتحلم بيها.

لكن نظراً للمبالغ الضخمة الي مش كلنا بنقدر عليها عشان ناخد الكورسات اوفلين , فأحنا جمعنالكوا أهم كورسات British Council أونلين عشان تقدر تاخدهم وانت قاعد مكانك في البيت و متنساش تبص علي واحد من أفضل الكورسات الاونلاين الرائعة في تعليم الانجليزي حسب رأي أكثر من 5 مليون مشترك كورس zamericanenglish كامل مجانا صوتيات + قراءة + قواعد من “هُنــــــا“.

كورس English لـ British Council علي قناة اليوتيوب

في البداية ال British Council بيعرض علي قناتة علي اليوتيوب مجموعة ممتازة من الفديوهات التعليمة الي هتساعدك أكيد في مشوار تعلمك للغة اونلين و تطوير مستواك:

  • 56 فديو تعليمي مناسبين للمبتدئين و متوسطين المستوي تقدر تشوف الكورس
  • كذلك أيضاً 20 فديو كل فديو ساعة و نص كورس المعهد البريطاني

كورس English كامل 3 مستويات من الـ British Council

تاني حاجة في اكادمية اسمها Alison بالتعاون مع ال British Council بتعرض عندها علي الموقع التعليمي الخاص بيها الثلاث مستويات لتعليم الإنجليزي المبتدي , المتوسط و المستوي المحترف في الإنجليزي.

وعلي فكرة في الموقع بتاعهم في كمية ممتازة من الكورسات تخليني أقلك و بكل ثقة أنك لو اعتمدت علي الموقع الخاص بيهم و تعبت شوية في انك تتعلم منهم لأن فديوهاتهم كلها انجليزي انجليزي فمحتاج مجهود منك في الأول، ولكن اعتمادك عليهم هيوصلك لمستوي انت مش متخيلة في اللغة و مش هتحتاج اي كورسات اوفلين.

الثلاث مستويات هتلاقوها “هُنـــــــــا وكل مستوي ليه كورساته كجرامر و ممارسة وكلمات و نطق وغيره، مجموعات كورسات انجليزي علي موقع Alison بالتعاون مع المعهد البريطاني.

اقرأ أيضًا: تعلم الجرافيك مجانًا بأفضل الكورسات على الإنترنت

اقرأ أيضًا: إختبر مستواك في اللغة الإنجليزية وتعلمه بأفضل الكورسات المجانية

164314 مشاهدة